Menü

Mindfulness – Tudatos jelenlét


Mindfulness

 

„Amikor jónéhány évvel ezelőtt először tapasztaltam meg milyen érzés teljesen a jelen pillanatban lenni, az megváltoztatta a gondolkodásomat, az életemet. Öröm, szabadság, „minden rendben” érzés töltötte be a testem-lelkem. Akkor, ott, nem hiányzott semmi és legszívesebben a keblemre öleltem volna az egész világot!

Vannak élethelyzetek, és van azok belső megélése. Amikor valami rossznak tűnik, hagyhatjuk, hogy negatív gondolataink magukkal rántsanak egy lefelé ívelő spirálba, leblokkolva és kiszívva az energiánkat, vagy választhatjuk a figyelő, tudatos, a minősítéseket, a pillanattal szembeni ellenállást és az önsajnálatot nélkülöző állapotot. Vajon melyikben leszünk boldogabbak, melyikben lesz  jobb a teljesítményünk?

Munka és sok egyéb intézni való mellett nehéz tartósan és hosszan megvalósítani a tudatos jelenlétet. A technikák ismeretében azonban bárki képes lesz legalább rövid időszakokra „bekapcsolni” magában a figyelőt és a belső-külső környezetre fókuszálva fel tud töltődni a jelenben. Oldani tudja a stresszt, a belső blokkokat, gyógyul. Testileg, szellemileg, érzelmi szempontból is felfrissül. Örömtelibben, energikusabban és fókuszáltabban, ugyanakkor mégis békésebben tudja folytatni a napját.”

Török Zoltán, a mindfulness tréning vezetője

A mindfulness módszer a jelenben, az itt és mostban levés természetes módszerét tanítja, egyfajta éber meditációs technika, amely szinte bármely élethelyzetben használható. Csökkenti a felesleges agyi terhelést, ugyanakkor felszabadítja a bennünk szunnyadó erőforrásokat. Stresszcsökkentő és gyógyító, természetes örömfokozó, kreativitás és teljesítmény növelő. Ebben a programban a mindfulness működési mechanizmusának elméletén túl, a gyakorlatban, többféle élethelyzetre is kipróbáljuk a módszert, megtanuljuk az alapjait, megtapasztaljuk az erejét.

 

Cél:

A résztvevők ismerjék meg a mindfulnesst, mint erőteljes stresszcsökkentő és hatékonyságnövelő módszert, sajátítsák el annak alapjait. Nőjön jelenlét tudatosságuk, ezáltal segítve a hétköznapok kihívásainak könnyebb kezelését.

Kiknek ajánlott?

Bárkinek, aki szeretne kiegyensúlyozottabb lenni, konfliktus- és problémakezelésben, másokhoz való kapcsolódásban, koncentráltságban, munkahatékonyságban fejlődni, kreatívabb lenni, könnyebb, stresszmentesebb, örömtelibb életet élni.

Adott munkahelyről érkező munkacsoportok esetén további pozitív, csapatépítő hatás is jelentkezik.

Tartalom:

  • A mindfulness jelentése, története
  • Pozitív hatások és azok bizonyítékai
  • A tudatos jelenlét alapvető gyakorlatai
  • A kiegyensúlyozottsághoz vezető 3 alapvető gyakorlattípus (relaxáció, kontempláció, meditáció)
  • Belső és külső figyelem gyakorlatok
  • Helyzetgyakorlatok
  • Összefoglalás: a mindfulness pozitív hatásainak összefüggései, egymásra hatások

Tréning módszerek, technikák:

  • Interaktív előadás
  • Csoportmunka
  • Egyéni gyakorlás
  • Csoportos gyakorlat
  • Figyelem gyakorlatok
  • Relaxáció
  • Meditáció

A képzés időtartama:

1 nap, 9:00-17:00

A képzés díja:

Magánszemélyek: bruttó 30 000 Ft / fő

Alapítványok, egyesületek, egyházak, nem állami tulajdonú nonprofit szervezetek munkatársai: 35 000 Ft+áfa /fő

Állami szervezetek, valamint mikro- és kisvállalkozások munkatársai: 40 000 Ft+áfa /fő

Közép- és nagyvállalatok, multinacionális cégek munkatársai: 55 000 Ft+áfa /fő

Kedvezmények:

A képzés előtt legalább 20 nappal történő előre fizetés esetén 2%.

Egyszerre 2 fő egy szervezettől: 10% kedvezmény, 3 vagy több fő: 15%.

A kedvezmények összevonhatók.

Az induló aktuális  képzésekről az “Események” között tájékozódhat.

Bővebb információt a témáról, illetve testre szabott  ajánlatot itt  kérhet.

Csak 10 tudatos jelenlétben töltött perc – TED videó

 

Vissza a lap elejére